.
I'm really flattered to be on the receiving end of, Kau dah kurus lah! or Aku tak kenal dah! or Lain gila lah rupa kau! But really, I've still got my tums cleverly hidden under my top. And the statement, 'Lain gila rupa kau, aku tak kenal' tu sebab kau menyombongkan diri lama tak jumpa aku, dengar tu Nurulfidzillah?
Nevertheless, I've not been eating as much as I used to so that must be contributing to some weight loss lah. Also the food poisoning I had during holiday. I've managed to steer away from the likes of butterprawn, steamed fish, or any seafood dishes ever since.
Last semester, my diet consisted of four regular sets of pizzas in a day, with the aid of my beloved boyfriend, Nando's quarter chicken with two sidelines and chicken liver blahblah, Mickey Dees meal, and lots more. That type of diet is not only hazourdous to my health (haha health haha) but more importantly, is very costly!

Sekali makan RM20! Tamak! Sekarang dah sedar.
Also sebab sekarang duduk dengan kakak dan abang ipar yang sentiasa diet tapi diorang tak kurus-kurus, so kena makan brown rice yang tak ada or kurang kanji, kitchen is stocked with the likes of salad (boo!) and olive oil (no kidding!). Aku ada nama baru kat rumah tu. Tikus. Sebab malam-malam korek peti ais sebab tak boleh keluar makan Nasi Lemak Babi macam dulu! The brown rice is really working marvelously for me sebab buat aku berak. Aku jenis susah berak. Dah berak, jadi kurang buncit lah. Eh, maksudnya sebelum ni perut aku ni memang banyak taik lah ye?
Tapi faktor paling penting adalah no reliable internet connection at home. Really, how many times do I have to say how much of an internet slut I am? So, my weekly allowance now goes to Starbucks because then, I can sit here for as long as I want and go online. And this lead to duit makanan lebih lebih kena control sebab satu gelas RM10+. And kalau dah online lama-lama, perasaan tamak muncul dan nak macam macam e.g. sandwich, roti omelette etc. But for a breezy internet connection, it's worth every homepage I can open on my Internet Browser.
I am now a regular here at Starbucks, Jaya 3 Dua. I come here every other day, most of the time on my own.
I am a slave to the internet, I tells ya.
So yes, I appreciate your observation on the fluctuation of my weight. And memang lah dah kurus sikit tapi tak payah lah nak bising satu Klompe cakap, "Sumpah aku tak kenal kau dari belakang! Rambut pun lain! Ko kurus aku tak kenal dah!" kaaaaaaaan. Dah lah cakap kuat-kuat Abang Azhan, penjaga Klompe, boleh dengar! Nanti dia cakap, "Kurus mende??" Sebab dia dengan bini dia kan cekeding.
Abang Azhan + bini = Aku
Abang Azhan + bini + aku = Anip
He he he he he.
Pulak tu, dah kali ketiga kot jumpa! Lepas tu ada pulak junior tu sibuk nak mencelah "Ha kau nampak lain gila sekarang!" Siapa bagi kau kebenaran nak tegur berat aku ha budak? Okay, gurau.
Tak nak lagi dengar soalan, "Kau diet ke?" sebab kalau aku jawab tak, korang sambung, "Tipu! Kau mesti diet kan!" Buat penat aku je jawab jujur. Blah lah kau, Fidz!
Fidz jugak yang kena muahahahahahahaha.
This post is meant for my uni friends, obviously. Sebab lama tak jumpa semua sekali rindu nak borak borak taik dan saling meniru ujian bersama. Sob sob.
I'm really flattered to be on the receiving end of, Kau dah kurus lah! or Aku tak kenal dah! or Lain gila lah rupa kau! But really, I've still got my tums cleverly hidden under my top. And the statement, 'Lain gila rupa kau, aku tak kenal' tu sebab kau menyombongkan diri lama tak jumpa aku, dengar tu Nurulfidzillah?
Nevertheless, I've not been eating as much as I used to so that must be contributing to some weight loss lah. Also the food poisoning I had during holiday. I've managed to steer away from the likes of butterprawn, steamed fish, or any seafood dishes ever since.
Last semester, my diet consisted of four regular sets of pizzas in a day, with the aid of my beloved boyfriend, Nando's quarter chicken with two sidelines and chicken liver blahblah, Mickey Dees meal, and lots more. That type of diet is not only hazourdous to my health (haha health haha) but more importantly, is very costly!

Sekali makan RM20! Tamak! Sekarang dah sedar.
Also sebab sekarang duduk dengan kakak dan abang ipar yang sentiasa diet tapi diorang tak kurus-kurus, so kena makan brown rice yang tak ada or kurang kanji, kitchen is stocked with the likes of salad (boo!) and olive oil (no kidding!). Aku ada nama baru kat rumah tu. Tikus. Sebab malam-malam korek peti ais sebab tak boleh keluar makan Nasi Lemak Babi macam dulu! The brown rice is really working marvelously for me sebab buat aku berak. Aku jenis susah berak. Dah berak, jadi kurang buncit lah. Eh, maksudnya sebelum ni perut aku ni memang banyak taik lah ye?
Tapi faktor paling penting adalah no reliable internet connection at home. Really, how many times do I have to say how much of an internet slut I am? So, my weekly allowance now goes to Starbucks because then, I can sit here for as long as I want and go online. And this lead to duit makanan lebih lebih kena control sebab satu gelas RM10+. And kalau dah online lama-lama, perasaan tamak muncul dan nak macam macam e.g. sandwich, roti omelette etc. But for a breezy internet connection, it's worth every homepage I can open on my Internet Browser.
I am now a regular here at Starbucks, Jaya 3 Dua. I come here every other day, most of the time on my own.
I am a slave to the internet, I tells ya.
So yes, I appreciate your observation on the fluctuation of my weight. And memang lah dah kurus sikit tapi tak payah lah nak bising satu Klompe cakap, "Sumpah aku tak kenal kau dari belakang! Rambut pun lain! Ko kurus aku tak kenal dah!" kaaaaaaaan. Dah lah cakap kuat-kuat Abang Azhan, penjaga Klompe, boleh dengar! Nanti dia cakap, "Kurus mende??" Sebab dia dengan bini dia kan cekeding.
Abang Azhan + bini = Aku
Abang Azhan + bini + aku = Anip
He he he he he.
Pulak tu, dah kali ketiga kot jumpa! Lepas tu ada pulak junior tu sibuk nak mencelah "Ha kau nampak lain gila sekarang!" Siapa bagi kau kebenaran nak tegur berat aku ha budak? Okay, gurau.
Tak nak lagi dengar soalan, "Kau diet ke?" sebab kalau aku jawab tak, korang sambung, "Tipu! Kau mesti diet kan!" Buat penat aku je jawab jujur. Blah lah kau, Fidz!
Fidz jugak yang kena muahahahahahahaha.
This post is meant for my uni friends, obviously. Sebab lama tak jumpa semua sekali rindu nak borak borak taik dan saling meniru ujian bersama. Sob sob.
No comments:
Post a Comment